ul. Długa 110,
42-233 Mykanów

Odsłony: 0

 

 ***

Pedagog szkolny/ pedagog specjalny

 

 

 mgr Katarzyna Kupczak-Rowicka

 

Poniedziałek 7.30 – 15.45

Wtorek 12.00 – 14.30

Środa 7.30 – 13.00

Czwartek 7.30 – 12.00, konsultacje:7.30 – 12.00

Piątek 7.30 – 15.30

 
 

Dekalog Internauty:

  • Miej świadomość , po co przed nim siadasz.
  • Nie bądź piratem komputerowym – to nie popłaca.
  • Pamiętaj , że w Internecie nie wszystko jest prawdą.
  • Stosuj zasadę ograniczonego zaufania.
  • Nie zastępuj przyjaciół komputerem.
  • Nie ufaj osobom poznanym w Sieci.
  • Nie podawaj swoich danych.
  • Powiedz rodzicom lub zaufanej osobie  dorosłej , jeśli coś Cię w Internecie zaniepokoi lub wystraszy.
  • Zainstaluj na swoim komputerze program antywirusowy i firewall.
  • Stosuj NETYKIETĘ – zbiór zasad zachowania , by korzystanie  z Sieci było przyjemne dla każdego.

Pomocne strony internetowe poświęcone bezpieczeństwu dzieci w sieci:

http://slaska.policja.gov.pl/kat/prewencja/moje-bezpieczne-dziecko/176524,Kampania-spoleczna-quotMoje-Bezpieczne-Dzieckoquot.html

http://slaska.policja.gov.pl/dokumenty/zalaczniki/35/35-358335.mp4

www.fdn.pl

www.naszedzieciwsieci.org

WWW.sieciaki.pl

 

***

Rewalidacja

Celem zajęć rewalidacji indywidualnej jest wyrównywanie braków intelektualnych i psychoruchowych dziecka, spowodowanych zaburzeniami somatycznymi, psychicznymi bądź niesprzyjającymi warunkami rodzinnymi i środowiskowymi oraz braków wynikajacych z deficytów rozwojowych, słabszej predyspozycji psychofizycznej i intelektualnej dziecka do nauki, stymulowanie, dynamizowanie rozwoju , czyli stwarzanie takich sytuacji, w których wszystkie funkcje mogą się uaktywnić ( polisensoryczność), stosowanie warunków kształtujących  nowe motywacje, a przede wszystkim usprawnianie i wzmacnianie tych sił biologicznych
i tych funkcji psychicznych, które są w dziecku najsilniejsze i najmniej zaburzone.

Podczas zajęć rewalidacji ważne jest oddziaływanie terapeutyczno -wychowawcze poprzez:

* różne metody i formy pracy dostosowane do indywidalnych potrzeb i mozliwości ucznia,

*dostosowany czas wykonywania ćwiczeń do wydolności ucznia,

*wykorzystywanie różnych środki dydaktycznych,

*stawianie zadań dostosowanych do możliwości ucznia,

*przechodzenie od zadań łatwiejszych do trudniejszych oraz od prostch do bardziej złożonych,

*zapewnienie warunków do utrwalania prawidłowych umiejętności i likwidowanie niekorzystnych nawyków,

*stosowanie wzmocnień pozytywnych,
*zabawowy charakter zajęć rewalidacyjnych,
*uczenie doprowadzania zadania do końca,
*aktywny udział w zajęciach

Stale współpracujemy z Rodzicami, którzy pragną pomóc swojemu dziecku. Chętnie dzielimy się swoją wiedzą i przekazujemy Rodzicom wskazówki do pracy z dzieckiem w domu. Drodzy Rodzice bez Waszego wsparcia i zaangażowania nasza praca jest mniej efektywna. Wspólnie pozwólmy odnieść dziecku sukces.

Zajęcia z zakresu rewalidacji prowadzą Panie:

mgr Sylwia Bielawska

mgr Sylwia Saternus + usprawnienie ruchowe

mgr Joanna Kubik + logopedia

mgr Anna Jeruszka

mgr Elżbieta Serwiak

mgr Agnieszka Kramkowska

 

***

 

Logopeda

Logopeda to specjalista zajmujący się diagnozowaniem, stymulacją rozwoju mowy, profilaktyką oraz terapią zaburzeń mowy.

Terapią logopedyczną w naszej szkole zajmuje się: nerologopeda , surdologopeda mgr Kamila Stepień oraz pani mgr Marta Porada

                                                                                                                                                    

Diagnoza logopedyczna :
We wrześniu logopeda  przeprowadza przesiewowe badania logopedyczne.

Terapia


Terapia logopedyczna prowadzona jest indywidualnie lub w grupach 2-4 osobowych.

Na zajęciach logopedycznych wykorzystywane są metody dydaktyczne oparte na zabawie oraz nowoczesne formy terapii multimedialnej.

Współpraca z rodzicami


Terapia logopedyczna jest procesem. Jej skuteczność zależy od współpracy logopedy z dzieckiem oraz rodzicem.
Spotkanie z logopedą nie jest wystarczającym elementem terapii. Dlatego bardzo ważne jest zaangażowanie rodziców

w systematyczne ćwiczenie z dzieckiem.W tym celu logopeda po każdych zajęciach zapisuje w zeszycie ucznia zestaw ćwiczeń jakie powinien wykonywać codziennie do kolejnego spotkania. Brak ćwiczeń to brak postępów w terapii.
Rodzice mają również możliwość skorzystania z zajęć otwartych, na których mogą przyglądać się, na czym polega terapia i jak poprawnie wykonywać ćwiczenia. Logopeda udzieli również odpowiedzi na pytania w godzinach konsultacyjnych.
Stały kontakt z logopedą i zaangażowanie się Rodziców w program terapii pomoże osiągnąć sukces dzieciom.
Dlatego zapraszam Państwa do systematycznego zaglądania do zeszytów.

LOGOPEDA SZKOLNY

mgr Joanna Kubik

 

Psycholog szkolny

 

mgr Aleksandra Ziaja

 

Wtorek 8 00 – 15 00

Czwartek 8 00 – 12 00

 

 

Pamiętaj, że psycholog pracuje zgodnie z Kodeksem Etycznym.

 

Obowiązuje go pełna dyskrecja, masz prawo prosić o zachowanie tajemnicy.

 

Rodzicu, jeśli zastanawiasz się, w jakiej sytuacji powinieneś porozmawiać z psychologiem szkolnym, postaram się udzielić Ci odpowiedzi.

 

Zgłoś się po pomoc zawsze wtedy, gdy:

 

  • niepokoi Cię zachowanie Twojego dziecka- ma trudności z utrzymaniem uwagi na jednym zadaniu, jest niespokojne, impulsywne, nie bawi się z innymi dziećmi, nie utrzymuje kontaktu wzrokowego, popada w częste zmiany nastroju.

 

Niektóre problemy wychowawcze mogą wynikać z niezdiagnozowanego zaburzenia rozwojowego. Zadaniem psychologa jest postawić odpowiednią diagnozę, dostarczyć rodzicowi i nauczycielom pomocnych informacji, podjąć pracę terapeutyczną z dzieckiem.

 

  • w życiu Twojej rodziny następują zmiany- rozwód, przeprowadzka, narodziny kolejnego dziecka, śmierć lub choroba członka rodziny.

 

Takie sytuacje są dla dziecka ogromnym stresem, mogą wiązać się ze zmianami w jego funkcjonowaniu zarówno w szkole jak i w domu (wybuchy agresji, moczenie nocne, częste bóle brzucha, bóle głowy, przygnębienie, płaczliwość, lęki, pogorszenie wyników w nauce). Zadaniem psychologa szkolnego jest dostarczyć rodzinie wsparcia oraz pomóc dziecku w poradzeniu sobie z trudną sytuacją.

 

  • masz problemy wychowawcze- Twoje dziecko nie słucha Twoich próśb i poleceń, demonstruje negatywną postawę, nie liczy się z Twoim autorytetem.

 

Nikt nie uczy rodziców, jak wychowywać dzieci- to trudne zadanie. Psycholog nie ocenia, nie wypomina błędów- ma podpowiedzieć, wspierać, odpowiedzieć na pytania.

 

  • sam potrzebujesz wsparcia

 

Dzieci współodczuwają emocje rodziców, mają one ogromny wpływ także na jego samopoczucie i zachowanie. Jeśli są w Twoim życiu sytuacje, z którymi sobie nie radzisz, psycholog szkolny może być osobą, która podpowie Ci, gdzie szukać pomocy.

 

2024 © Nogo All Rights Reserved.