„Nauka jest jak niezmierne morze. Im więcej jej pijesz, tym bardziej jesteś spragniony.”
Stefan Żeromski
"To jest czas, w którym trzeba poświęcić wiele, żeby wszystko ocalić"
Tadeusz Kościuszko
"Wiedza jest drugim słońcem dla ludzi"
Platon
"Czerp z innych, ale nie kopiuj ich. Bądź sobą"
Michel Quoist
„Nauka jest jak niezmierne morze. Im więcej jej pijesz, tym bardziej jesteś spragniony”
Stefan Żeromski
Team
DYREKTOR SZKOŁY
mgr Katarzyna Dąbrowska
WICEDYREKTOR
mgr Nina Tyras
KADRA
pracownicy pedagogiczni
RADA RODZICÓW
przedstawiciele Rodziców
DYREKCJA INFORMUJE:
Informuję, iż wszelkie informacje organizacyjne dot. naszej placówki
przekazywane są rodzicom i uczniom
za pośrednictwem dziennika elektronicznego.
W przedszkolu - regularna komunikacja z wychowawcami -
odbywa się na grupach facebookowych.
Z poważaniem,
Dyrektor ZSP w Wierzchowisku
W dniu 3 kwietnia w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Wierzchowisku obchodziliśmy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu.Zarówno nasze przedszkolaki jak i uczniowie w tym dniu ubrani byli na niebiesko, na znak solidaryzowania się z osobami dotkniętymi tym zaburzeniem.
W przedszkolu odbyły się zajęcia, których celem było zwiększenie świadomości i wrażliwości w tematyce autyzmu. Zajęcia rozpoczęły się przesłaniem iskierki przyjaźni, by każdy czuł się ważny i potrzebny w grupie. Następnie po krótkiej rozmowie na temat dnia przyszedł czas na zabawy ruchowe, np. "Nie chcę cię znać", dzięki którym dzieci miały sobie uświadomić, że każdy zasługuje na szacunek o naszą uwagę. Przedszkolaki wykonały także prace plastyczne "Niebieskie serce", w którym odbijali swoje dłonie. W szkole nauczyciele przeprowadzili w klasach krótkie pogadanki na temat autyzmu, poprowadzili rozmowy z uczniami. Podsumowując ten dzień wszystkie przedszkolaki i uczniowie zebrali się na boisku szkolnym, aby wspólnie wypuścić niebieskie balony.
LEKTURY ZAMKNIĘTE
W GRZE I W LAPBOOKU
#LaboratoriaPrzyszłości
Idąc z duchem czasu oraz posiadając nieograniczone możliwości związane z omówieniem lektury, w ostatnim miesiącu, na lekcjach języka polskiego nietypowo utrwalaliśmy treści przeczytanych przez nas lektur... Tworzyliśmy własne gry, robiliśmy LAPBOOKI, projektowaliśmy w programie 3D modele - ściśle związane z treścią książki, które ostatecznie posłużyły za pionki. Inni pionki do gry drukowali, ale używając długopisów 3D, które posiadamy dzięki programowi Laboratoria Przyszłości . To była świetna zabawa i niezapomniana przygoda z lekturą.